Stopy, stopy, ahh te stopy duże, małe, 👣👣czy to stopy są problemem czy może biodra? A może miednica a może kręgosłup, a może problemu w ogóle nie ma 😁😁🤔
Stopa która „wydaje” się dobra na pierwszy rzut oka, taka wcale nie musi być. I odwrotnie. Wystarczy postawić nogi na podoskop i dużo fajnych rzeczy nam wychodzi .
Pytań zawsze bardzo dużo, na szczęście są na te pytania odpowiedzi. W sobotę byłam na kolejnym owocnym spotkaniu z Sylwią Lizak 🍭😁. Zorganizowanym przez @Fizjoland. Jak zwykle duża dawka praktycznej wiedzy, uwag i ćwiczeń.
Zapraszam na konsultacje, obowiązują zapisy telefoniczne.
Metoda określana często jako metoda neurofizjologiczna, co oznacza że ma podstawy w neurologii połaczonej z prawidłowym rozwojem człowieka oraz ,że nie bazuje na żadnych biernych ruchach, a tylko na aktywnych. Cała terapia stanowi zobrazowanie funkcjonowania mózgu. Nasza motoryka jest ściśle związana z pracą mózgu. Prof Vojta odkrył wzorce ruchowe, będące warunkiem prawidłowej lokomocji człowieka. Każdy z nas ma te wzorce zapisane w ośrodkowym układzie nerwowym, czyli mózgu.
Metoda Vojty od strony wykonania technicznego opiera się na tzw prawidłowym wyzwoleniu stref w określonym kompleksie koordynacyjnym.
Praca ta metoda ma za zadanie uaktywnienie neuromotoryczne pacjenta. W terapii wykorzystujemy ściśle określone pozycje, a do motywacji ruchu korzystamy z 9 stref wyzwalania, czyli punktów na ciele pacjenta. Każda terapia jest dobrana indywidualnie do pacjenta. Każda pozycja, strefy wyzwalania są dobrane indywidualnie.
Terapię prowadzi rodzic w domu po instrukcji danej przez terapeutę. Terapeuta wybiera pozycje i strefę indywidualnie dla każdego pacjenta i uczy rodzica które wzorce cząstkowe z pełnego kompleksu odruchowej lokomocji musi obserwować, aby wiedzieć że ćwiczenie jest wykonywane poprawnie. Spotkania z terapeuta początkowo mogą odbywać się 2 razy w tygodniu, potem raz w tygodniu i rzadziej. Na każdym spotkaniu omawiane są postawy dziecka, zmiany, jeśli dziecko wymaga to zmiana ćwiczenia.
WIEK DZIECKA :
CZĘSTOTLIWOŚĆ ĆWICZEŃ :
Dzieci do pierwszego roku życia
4 x dziennie
(sesja nie dłużej niż 15 minut.)
Dzieci starsze
1 – 3 razy dziennie.