
Stopy, stopy… ach te stopy duże i małe…
Stopa ktora „wydaje” się dobra na pierwszy rzut oka, taka wcale nie musi być. I odwrotnie. Wystarczy postawić nogi na podoskop i dużo fajnych rzeczy nam wychodzi 🙂
Stopa ktora „wydaje” się dobra na pierwszy rzut oka, taka wcale nie musi być. I odwrotnie. Wystarczy postawić nogi na podoskop i dużo fajnych rzeczy nam wychodzi 🙂
Po raz kolejny zapraszamy pacjentów zainteresowanych gorsetami na konsultacje. W dniu 13 lutego będą zbierane miary, następnie zostaną wyznaczone terminy przymiarki i odbioru.
☎️691027313 obowiązują zapisy telefoniczne.
Takie fajne zabawy: (legalne deptanie marchewki, mizianie się w grochu 😁jedzenie makaronu i wiele innych… Galeria do „zakochania” się 🙂 🥰 Uruchamiamy dodatkowy
Metoda określana często jako metoda neurofizjologiczna, co oznacza że ma podstawy w neurologii połaczonej z prawidłowym rozwojem człowieka oraz ,że nie bazuje na żadnych biernych ruchach, a tylko na aktywnych. Cała terapia stanowi zobrazowanie funkcjonowania mózgu. Nasza motoryka jest ściśle związana z pracą mózgu. Prof Vojta odkrył wzorce ruchowe, będące warunkiem prawidłowej lokomocji człowieka. Każdy z nas ma te wzorce zapisane w ośrodkowym układzie nerwowym, czyli mózgu.
Metoda Vojty od strony wykonania technicznego opiera się na tzw prawidłowym wyzwoleniu stref w określonym kompleksie koordynacyjnym.
Praca ta metoda ma za zadanie uaktywnienie neuromotoryczne pacjenta. W terapii wykorzystujemy ściśle określone pozycje, a do motywacji ruchu korzystamy z 9 stref wyzwalania, czyli punktów na ciele pacjenta. Każda terapia jest dobrana indywidualnie do pacjenta. Każda pozycja, strefy wyzwalania są dobrane indywidualnie.
Terapię prowadzi rodzic w domu po instrukcji danej przez terapeutę. Terapeuta wybiera pozycje i strefę indywidualnie dla każdego pacjenta i uczy rodzica które wzorce cząstkowe z pełnego kompleksu odruchowej lokomocji musi obserwować, aby wiedzieć że ćwiczenie jest wykonywane poprawnie. Spotkania z terapeuta początkowo mogą odbywać się 2 razy w tygodniu, potem raz w tygodniu i rzadziej. Na każdym spotkaniu omawiane są postawy dziecka, zmiany, jeśli dziecko wymaga to zmiana ćwiczenia.
WIEK DZIECKA :
CZĘSTOTLIWOŚĆ ĆWICZEŃ :
Dzieci do pierwszego roku życia
4 x dziennie
(sesja nie dłużej niż 15 minut.)
Dzieci starsze
1 – 3 razy dziennie.