W okresie ferii zimowych, woj. podlaskiego oraz w okresie wakacyjnym prowadzimy turnusy stacjonarne. Wszystkie zajęcia wówczas odbywają się codziennie w ustalonych godzinach.
W ciągu roku szkolnego jest możliwość uczestnictwa turnusowego dziecka w zajęciach.
Z racji organizacji naszej placówki, może zdarzyć się tak, że niektóre dni będą miały różne godziny zajęć ze względu na pacjentów stałych.
Dodatkowo w czasie ferii i wakacji współpracujemy z Gabinetem Pedagogicznym Anna Apanowicz. Wtedy każdy pacjent na turnusie ma również terapie z pedagogiem.
Cele i dobór terapii omawiany jest indywidualnie z Pania Anna Apanowicz, przed lub na pierwszych zajęciach.
Warunki finansowe i inne ustalone są w regulaminie , który jest dostępny poniżej
lub w gabinecie.
Dwa razy w roku bierzemy udział w turnusach wyjazdowych, organizowanych przez zaprzyjaźnione centrum rehabilitacji dzieci Dobry Start z Koscierzyny. Turnusy odbywają się w Mielnie.
Tam też serdecznie zapraszamy 🙂 .
Metoda określana często jako metoda neurofizjologiczna, co oznacza że ma podstawy w neurologii połaczonej z prawidłowym rozwojem człowieka oraz ,że nie bazuje na żadnych biernych ruchach, a tylko na aktywnych. Cała terapia stanowi zobrazowanie funkcjonowania mózgu. Nasza motoryka jest ściśle związana z pracą mózgu. Prof Vojta odkrył wzorce ruchowe, będące warunkiem prawidłowej lokomocji człowieka. Każdy z nas ma te wzorce zapisane w ośrodkowym układzie nerwowym, czyli mózgu.
Metoda Vojty od strony wykonania technicznego opiera się na tzw prawidłowym wyzwoleniu stref w określonym kompleksie koordynacyjnym.
Praca ta metoda ma za zadanie uaktywnienie neuromotoryczne pacjenta. W terapii wykorzystujemy ściśle określone pozycje, a do motywacji ruchu korzystamy z 9 stref wyzwalania, czyli punktów na ciele pacjenta. Każda terapia jest dobrana indywidualnie do pacjenta. Każda pozycja, strefy wyzwalania są dobrane indywidualnie.
Terapię prowadzi rodzic w domu po instrukcji danej przez terapeutę. Terapeuta wybiera pozycje i strefę indywidualnie dla każdego pacjenta i uczy rodzica które wzorce cząstkowe z pełnego kompleksu odruchowej lokomocji musi obserwować, aby wiedzieć że ćwiczenie jest wykonywane poprawnie. Spotkania z terapeuta początkowo mogą odbywać się 2 razy w tygodniu, potem raz w tygodniu i rzadziej. Na każdym spotkaniu omawiane są postawy dziecka, zmiany, jeśli dziecko wymaga to zmiana ćwiczenia.
WIEK DZIECKA :
CZĘSTOTLIWOŚĆ ĆWICZEŃ :
Dzieci do pierwszego roku życia
4 x dziennie
(sesja nie dłużej niż 15 minut.)
Dzieci starsze
1 – 3 razy dziennie.